AVAIN PROSESSIEN TEHOSTAMISEEN


Yrityksen tehokkaat ja sujuvat avainprosessit ovat liiketoiminnan kannalta erittäin tärkeitä. Esimerkiksi markkinoinnin ja myynnin, tuotannon ja asiakaspalvelun, laskutuksen ja palkanlaskennan voi tehdä monin erilaisin tavoin. Mutta tiedätkö, mikä on se kaikkein tehokkain tapa toimia?

Vuosien kuluessa totumme toimimaan tiettyjen kaavojen mukaan. Tällöin kykymme arvioida ja nähdä analyyttisesti prosessien todellista tehokkuutta saattaa heikentyä. Ajan myötä ihmiset vaihtuvat, asiakkaiden tarpeet muuttuvat, jokin toimiva saattaa unohtua ja se korvataan enemmän aikaa vievällä.

Prosessit elävät yrityksen luonnollisen toiminnan ja muutosten mukana. Lyhyesti sanottuna saatamme sokaistua omiin prosesseihimme, emmekä enää pysty arvioimaan niiden todellista toimivuutta ja tehokkuutta. Tästä syystä avainprosesseja tulee tarkastella säännöllisesti rakentavan kriittisesti, jotta varmistaa yritystoiminnan sujuvuuden ja tuottavuuden.

TOIMIVA PROSESSI SÄÄSTÄÄ AIKAA – EI LISÄÄ TAAKKAA

Mitä tehokkaampia ja sujuvampia prosessit ovat, sitä nopeammin ja laadukkaammin voit kerätä ja koota tarvittavaa tietoa, hyödyntää sitä, tuottaa yksittäisen asiakkaan haluamaa palvelua, tehostaa organisaation toimintaa ja tehdään kannattavaa liiketoimintaa.

Avainprosessien nopeuttaminen tapahtuu analysoimalla olevia prosesseja, suunnittelemalla ja järkiperäistämällä, tehostamalla tiedonkulkua ja suoraviivaistamalla toimintaa, suhtautumalla rakentavan kriittisesti oleviin rakenteisiin – näin prosessit suoraviivaistuvat ja lopputuloksena syntyy enemmän tuotantoa ja tulosta pienemmillä resursseilla – ilman, että kuormitetaan henkilöstöä enemmän.

”Tavoitteena on saavuttaa mahdollisemman vähällä vaivalla paras mahdollinen lopputulos, josta hyötyvät niin asiakkaat, työntekijät ja yritys”.

Oletko ajatellut, että tarkastelemalla ja hienosäätämällä prosesseja, pystyisit saavuttamaan merkittäviä etuja ilman työtaakan kasvattamista?

https://businezzone.mailchimpsites.com/

Kommentit

  1. Naulan kantaan! Kyllä, tärkeimpiä prosesseja on pidettävä silmällä ja sallia itselleen se itsekriittisyys, että "Hei, ei me tehdäkään asioita parhaalla mahdollisella tavalla, vaan meidän on kehityttävä". Voi kuinka moni yritys menee metsään ajatellen, että "Näinhän me ollaan aina tehty ja hyvä niin". Pienenä sivutoimisena yrittäjänä asiat on vielä helppoja laskutuspalvelun avulla, mutta kuvioiden kasvaessa on oltava tarkkana. Kiitos tästä oivallisesta kirjoituksesta. https://www.uuras.fi/hinnasto/laskutuspalvelu

    VastaaPoista
  2. Kiitos kommentista! Olen samaa mieltä! Meidän tulisi olla hereillä ja kehittää asioita askel askeleelta. Kun toiminta kasvaa, niin myös haasteet kasvavat, ja samalla tietysti mahdollisuudet. On osattava tehdä tilanteen vaatimia ratkaisuja. Sama toimintamalli ei välttämättä joka tilanteessa päde. Tästäkin syystä kehittymistä tarvitaan.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

OSA 1. SUOMIKO MAAILMAN PUHTAIN MAA?

PUHTAUSALAN MEGATRENDIT

OSA 3. ONKO PUHTAUSALA KILPAILUTTAMASSA ITSENSÄ HENGILTÄ?