REAGOIMALLA NOPEASTI VÄLTYT YLLÄTYKSILTÄ
"Jos et näe poikkeamia ja ongelmia, niin et pysty puuttumaan niihin"
Valitettavan usein tämä hiipivä vaara aktivoituu tietämättämme ja syö huomaamatta yrityksen energiaa ja varoja. Tilanne saattaa eskaloitua hitaasti vuosien aikana – yrityksen maksuvalmius heikkenee ja laskuja jää maksamatta. Tämä huomataan usein jälkijunassa. menettämiäsi rahoja et saa enää takaisin!
Reagoimalla poikkeamiin
nopeasti – reaaliaikaisesti – pystytään puuttumaan ns. tulossyöppöihin ja
varmistamaan tuottava liiketoiminta.
Reaaliaikainen seuranta ja nopea reagointi eivät nimittäin ole mahdollista, jos et tiedä riittävän varmasti missä mennään. Tuloksellisen liiketoiminnan varmistat tietämällä enemmän!
Poikkeamia löytää seuraamalla liiketoiminnan eri osa-alueita ja saavutettuja tuloksia.
Hyödyntämällä toiminnanohjausjärjestelmää pystyy löytämään poikkeamia ja tulosyöppöjä nopeasti. Toiminnanohjaus on johtamisen keskeinen työkalu ja apuväline, jonka avulla prosesseja tehostetaan. Itse olen saanut hyviä tuloksia https://allteq.fi/.
ENEMMÄN TUOTTOA SAMASTA LIIKEVAIHDOSTA
”Prosesseja voit verrata veden virtaukseen. Mitä esteettömämmin ja sujuvammin joki virtaa, niin sitä nopeammin järven pinta nousee”.
Yrityksen toiminta perustuu
myös virtauksiin. Löytämällä epävarmuustekijät ennen kuin niistä muodostuu
todellista haittaa – poistamalla esteet ja tukokset – kasvatat yrityksesi
sisäisten ja ulkoisten virtausten voimaa ja teet kannattavampaa liiketoimintaa,
enemmän tulosta.
Tämä kaikki on mahdollista
silloin, kun tiedät kannattavatko kaikki kohteet ja työt, tuotanto, maksatko vain tehdystä
työstä – ja tiedät oikeasti, mitä yrityksessä tapahtuu!
”Jo pelkästään yritykseni avainprosesseja tehostamalla poistui päänvaivaa aiheuttava epävarmuus ja tilalle tuli tieto missä mennään”.
Toiminnanohjaus (manuaalinen tai sovellus) ohjaa ja vähentää
inhimillisten unohdusten ja erehdysten mahdollisuuksia. Saat enemmän tuottoa
liikevaihdosta, joka aikaisemmin tuotti vähemmän.
PIDÄ PROSESSIT TUOTTAMASSA
1. Ensimmäinen tehtävä on kartoittaa ja avata avainprosessit.
2. Seuraavaksi on päätettävä, miten prosessia voidaan kehittää –
poistetaanko joitakin vaiheita ja, miten ne korvataan huomioiden mahdollisimman
hyvä lopputulos.
3. Prosessin testaus ja ns. koeajo tehdään ennen varsinaista
käyttöönottoa.
4. Tehdään tarvittava hienosäätö ja korjaukset
5. Opastetaan henkilöstö noudattamaan ja toteuttamaan prosessia
6. Viedään
prosessi toiminnanohjausjärjestelmän kautta käytäntöön
”Prosessin kehittäminen on kuin palapelin kokoamista. Kun palapeli kootaan oikein, niin lopputuloksena on tehokkaampi helppokäyttöinen prosessi, jota toteuttamalla säästetään aikaa ja rahaa”.
Ohjaamalla toimintaa, ohjaat prosessien
toteutumista ja pidät ne tasalaatuisina.
https://businezzone.mailchimpsites.com/
Kommentit
Lähetä kommentti