MUUTTUUKO TYÖELÄMÄ LIIAN NOPEASTI?
Digitalisaatio (tietotekniikkaa hyödynnetään yhä enemmän arkielämässä) etenee ja muuttaa rakenteita. Osa työpaikoista, tietyillä toimialoilla, saattavat jopa poistua. Toisaalta on olemassa aloja, joissa tarvitaan edelleen henkilökohtaista panosta, fyysistä läsnäoloa.
Mutta pysymmekö muutoksen perässä ja osaammeko hyödyntää uutta teknologiaa?
Pärjäämmekö enää jatkossa perinteisellä suusta suuhun menetelmällä vai
pitäisikö käytössämme olla järjestelmiä, jotka automatisoivat, ohjaavat ja tallentavat?
Palvelualoilla meitä ihmisiä onneksi tarvitaan, mutta työkalut eli
järjestelmät ottavat enemmän valtaa ja ryhtyvät ohjaamaan toimintaamme.
Toiminnanohjaus, asiakashallinnan järjestelmät, markkinointi ja myyntisovellukset
saattavat olla hyvinkin välttämättömiä menestystekijöitä jo huomenna – ellei
tänään.
Kommunikaation ja yhteydenpidon tarve jatkuvat, mutta tavat
muuttuvat ja automatisoituvat.
EMME SAA UNOHTAA
IHMISTÄ
Työmaailmassa asiakkaiden odotukset laadun ja palvelun suhteen kasvavat.
Edelleen arvostetaan hyvää palvelua ja laatua, lisättynä uusilla mausteilla –
digitalisaatiolla, josta on tullut nykyajan uskonto.
Läsnäoloa, henkilökohtaista palvelua ei kuitenkaan voida korvata, sitä
jopa vaaditaan. Meidän odotetaan sopeutuvan uusiin järjestelmiin ja
toimintamalleihin, joiden avulla asiakas voi esimerkiksi todeta, mitä on tehty, mitä ei.
Digitalisaation yksi tavoitteista on täydentää henkilökohtaista
palvelua ja tuottaa todellista lisäarvoa. On vain muistettava, että pelkkä
digitalisaatio ei yksistään varmista tyytyväisyyttä.
ONKO MEILLÄ VARAA JÄÄDÄ MENNEISYYTEEN?
Asiakkaat vaativat ja edellyttävät palvelun toimittajiltaan yhä
useammin toimivaa ja tehostavaa digitalisaatiota palvelutuotannon ja prosessien
tueksi.
Mitä, jos et pysty vastaamaan asiakkaiden toiveisiin? Putoatko
pois pelistä?
Asiakastyytyväisyys rakentuu kohtaamiseen, yhteydenpitoon ja
palvelun/tuotteen laatuun. Älä siis putoa kelkasta, koska ajattelet ja uskot,
että kyllä pelkästään perinteisesti toimimalla pärjää. Usko tai älä – digitalisaatio
on tullut jäädäkseen ja meidän on hyväksyttävä se.
Haluatko kuulla, mitä asiakkaat odottavat meiltä pieniltä ja keskisuurilta yrityksiltä liittyen digitalisaatioon? Kyse ei ole välttämättä mistään kallista ja monimutkaisesta!
Ota yhteyttä, jari.taimela@ltyoy.com niin kerron tehokkaista ja
edullisista ratkaisuista, joilla hyppäät kerralla uudelle tasolle.
Kommentit
Lähetä kommentti