MUUTTUUKO TYÖELÄMÄ LIIAN NOPEASTI?


Digitalisaatio
(tietotekniikkaa hyödynnetään yhä enemmän arkielämässä) etenee ja muuttaa rakenteita. Osa työpaikoista, tietyillä toimialoilla, saattavat jopa poistua. Toisaalta on olemassa aloja, joissa tarvitaan edelleen henkilökohtaista panosta, fyysistä läsnäoloa.

Mutta pysymmekö muutoksen perässä ja osaammeko hyödyntää uutta teknologiaa? Pärjäämmekö enää jatkossa perinteisellä suusta suuhun menetelmällä vai pitäisikö käytössämme olla järjestelmiä, jotka automatisoivat, ohjaavat ja tallentavat?

Palvelualoilla meitä ihmisiä onneksi tarvitaan, mutta työkalut eli järjestelmät ottavat enemmän valtaa ja ryhtyvät ohjaamaan toimintaamme. Toiminnanohjaus, asiakashallinnan järjestelmät, markkinointi ja myyntisovellukset saattavat olla hyvinkin välttämättömiä menestystekijöitä jo huomenna – ellei tänään.

Kommunikaation ja yhteydenpidon tarve jatkuvat, mutta tavat muuttuvat ja automatisoituvat.

EMME SAA UNOHTAA IHMISTÄ

Työmaailmassa asiakkaiden odotukset laadun ja palvelun suhteen kasvavat. Edelleen arvostetaan hyvää palvelua ja laatua, lisättynä uusilla mausteilla – digitalisaatiolla, josta on tullut nykyajan uskonto.

Läsnäoloa, henkilökohtaista palvelua ei kuitenkaan voida korvata, sitä jopa vaaditaan. Meidän odotetaan sopeutuvan uusiin järjestelmiin ja toimintamalleihin, joiden avulla asiakas voi esimerkiksi todeta, mitä on tehty, mitä ei.  

Digitalisaation yksi tavoitteista on täydentää henkilökohtaista palvelua ja tuottaa todellista lisäarvoa. On vain muistettava, että pelkkä digitalisaatio ei yksistään varmista tyytyväisyyttä.  

ONKO MEILLÄ VARAA JÄÄDÄ MENNEISYYTEEN?

Asiakkaat vaativat ja edellyttävät palvelun toimittajiltaan yhä useammin toimivaa ja tehostavaa digitalisaatiota palvelutuotannon ja prosessien tueksi.

Mitä, jos et pysty vastaamaan asiakkaiden toiveisiin? Putoatko pois pelistä?

Asiakastyytyväisyys rakentuu kohtaamiseen, yhteydenpitoon ja palvelun/tuotteen laatuun. Älä siis putoa kelkasta, koska ajattelet ja uskot, että kyllä pelkästään perinteisesti toimimalla pärjää. Usko tai älä – digitalisaatio on tullut jäädäkseen ja meidän on hyväksyttävä se.

Haluatko kuulla, mitä asiakkaat odottavat meiltä pieniltä ja keskisuurilta yrityksiltä liittyen digitalisaatioon? Kyse ei ole välttämättä mistään kallista ja monimutkaisesta! 

Ota yhteyttä, jari.taimela@ltyoy.com niin kerron tehokkaista ja edullisista ratkaisuista, joilla hyppäät kerralla uudelle tasolle.



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

OSA 1. SUOMIKO MAAILMAN PUHTAIN MAA?

PUHTAUSALAN MEGATRENDIT

OSA 3. ONKO PUHTAUSALA KILPAILUTTAMASSA ITSENSÄ HENGILTÄ?