Tässä blogissa julkaistaan artikkeleita ja ajatuksia yrittäjyydestä, johtamisesta, liiketoiminnan kehittämisestä ja niistä työkaluista, joita menestyvässä yritystoiminnassa tarvitaan.
OTA YHTEYTTÄ
Minut tavoittaa parhaiten sähköpostitse jari.taimela@ltyoy.com. Autan mielelläni kaikissa yrittämiseen ja ympäristöön liittyvissä asioissa!
Loma ja myyntikauden pidentäminen ovat eri asia. Tammikuu Vuosi vaihtuu - Raketit paukkuu! On suunniteltu uudet kujeet ja tavoitteet tulevalle vuodelle, mutta mitä tapahtuukaan. Joulun ja uudenvuoden jälkeen ollaan vielä hissukseen, asiakkaatkin palailevat vasta hiljalleen töihin. Mitä sitä turhaan soittelemaan tapaamisia, myynnistä puhumattakaan. Vietetään tipatonta tammikuuta. 1 viikko tehokasta myyntiaikaa. Helmikuu - maaliskuu Ravintoloissa on hiljaista. Epävarmuutta lisää maailman tilanne. Sähkökin on niin kallista. Harmi, kun Korona tyhjensi kassan muutama vuosi sitten. 5 viikkoa tehokasta myyntiaikaa. Huhtikuu - toukokuu Nyt alkaa tapahtumaan. Lumet sulaa ja aurinko paistaa, luonto ja ihmiset heräävät henkiin. On hienoa viettää kevätlomaa. Ensimmäiset säteet paistavat terasseille. Meno ja kaupankäynti vilkastuvat. 7 viikkoa tehokasta myyntiaikaa. Kesäkuu - heinäkuu Kauppa käy ja ihmiset ovat iloisia. Juhannuksen jälkeen alkaa taas uusi kausi, nimittäin l...
On pakko ottaa kantaa lehtikirjoituksiin, joista saa kuvan, että siivousalalla kohdellaan yleisesti maahanmuuttajataustaisia huonosti. Helsingin Sanomien julkaisemaa kirjoitusta SIIVOTON ALA https://dynamic.hs.fi/a/2020/siivotonala/ on referoinut viimepäivinä ( 5.7 ja 7.7) myös TALOUSSANOMAT. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006562579.html . https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006564004.html ”Kielitaidottomille maahanmuuttajille teetetään ylipitkiä päiviä ja heille maksetaan palkkaa huomattavasti pienemmältä tuntimäärältä”. ”HS:n selvityksen mukaan hyväksikäyttöä ilmenee useassa siivousalan yrityksessä ja kielitaidottomat työntekijät ovat hiljennettyjä. Jos työntekijä vaatii enemmän palkkaa tai aikoo kertoa ongelmista eteenpäin, uhataan häntä turvapaikkaprosessin estämisellä tai jopa väkivallalla”. ”Hyväksikäyttö on lehden selvityksen perusteella laajaa ja systemaattista. Pahimmillaan lehti kuvailee olosuhteita epäinhimillisiksi ja ihmiskauppaa muis...
Pelko on tunnetila, jonka vie mukanaan. Pelokas ihminen pakenee joko tiedostaen tai tiedostamattaan. Pakeneminen tilanteesta on usein erittäin hyvin perusteltua ja syyt kuulostavat niin järkeviltä, että emme itsekään huomaa, saati ymmärrä, miksi kieltäydymme jostakin hyödyllisestä ja kannattavasta. ”Muistan lukeneeni aikoinaan tieteellisen artikkelin, jossa analysoitiin pelkoa. Kysyttiin, mitä ihmiset pelkäävät eniten. Moni ehdotti torikammoa tai ahtaan paikan pelkoa. Oikea vastaus oli kuitenkin yksinkertainen – ihminen pelkää eniten toista ihmistä”. Pelko on tunne , jota henkilö ei itse täysin kontrolloi. Hän ei katso asiaa ulkopuolelta, vaan on sisällä pelossa. Läheskään aina emme tiedosta pelkäävämme. Tällöin pelko vie ja ihminen seuraa. Ostopelko Pelko on tunnetila , jossa olosuhteeseen ja tilanteeseen liittyvät ”voimat” alkavat ohjaamaan henkilön toimintaa ”reaktiivisesti”. Ostaja asiakas saattaa turhautua, ärsyyntyä, hermostua, vetäytyä, vältellä, stressaa...
Kommentit
Lähetä kommentti